Sağlık

Yeni Yıla Girerken Kendinize Yeni Hedefler Belirleyin! İlk Adım: Bir Tutam Öz Şefkat

Çocukken, başkalarına size davranılmasını istediğiniz gibi davranmamız öğretildi. Peki, hiç madalyonun diğer yüzüne bakmayı denediniz mi? Yani kendimize başkalarına davrandığımız gibi davranmak.

Cümle bile çok kafa karıştırıcı değil mi? Kiminle konuşursam konuşayım, kendime karşı çok daha sertim. Büyüklüğe ulaşmak için ne gerekiyorsa yapacağım. Hatalarımı affetmeyi çok zor buluyorum…vb. cümleleri duyuyorum. Dürüst olmak gerekirse, aynı şeyi çok uzun bir süre yaptım. Ve çok uzun bir süre.

Nedense, bize her zaman başkalarına öncelik vermemiz öğretildi. Özellikle kadınlar için, özellikle de anne iseniz. Eviniz, eşiniz, çocuğunuz…. Eminim erkekler arasında örnek bir öğreti vardır. Bu yüzden yazıma cinsiyet belirtmeden devam edeceğim. Kendimize zaman ayırmak başkalarından çalmak değildir ve bunu yaptığımız için kendimizi suçlu hissetmemize gerek yoktur. Bu kadar açık. Ancak, o kadar kolay değil.

Son 10 yılda öğrendiğim şey, kendimize ne kadar çok zaman ayırırsak ve ne kadar şefkatli yaklaşırsak, duygusal gücümüzün o kadar istikrarlı ve yüksek olduğudur.

Kendimize iyi baktığımız ve doğru davrandığımız zaman, başkalarına karşı daha bağışlayıcı ve şefkatli olabiliriz.

2022’nin tüm zorluklarına rağmen hatasız bir şekilde 2023’e devam ederken biraz öz-şefkat geleceğini düşünüyorum.

Ocak 2021’in odak konusunu öz-şefkat olarak seçmiştim ve bu konuda okumaya, derinleşmeye ve paylaşımlara devam ettim. hala devam ediyorum Çünkü kelimenin hala anlaşılmadığını hissediyorum. Peki nedir bu öz şefkat? Tanımına bakıldığında, bilinçli farkındalık, öz şefkat ve bağlılık içerir.

öz-şefkat; Zor durumlarda kendimizi yargılamadan ve suçlamadan olaylara bakabileceğimizi, hatalar olabileceğini, tam açıklamasının sübjektif olduğunu ve hatalardan ders çıkarabileceğimizi anlatır. Ne kadar sert yetiştirilirsek yetiştirilelim, kendimizi daha anlayışlı, sevgi dolu ve kabul etmeyi içerir.

Öz-şefkat beslemek:

Kendinize karşı nazik olmak aslında o kadar da zor değil. Öğrenilebilen ve geliştirilebilen bir beceridir. Psikologların önerdiği üç soruyla başlamayı çok anlamlı buluyorum.

• Kendime karşı anlayışlı mıyım?

• Eksikliklerimi veya başarısızlıklarımı paylaşılan deneyimler olarak kabul ediyor muyum?

• Olumsuz duygularımı her zaman perspektifte tutuyor muyum?

Kendinize bunları sormak işe yaramazsa, oturun ve kendinize üçüncü şahıs bir mektup yazın. Çok sevdiğiniz bir arkadaşınızdan hatta sevgilinizden olabilir.

Birçoğumuz kendimizden çok başkaları için daha iyi arkadaşız. Bu nedenle karşıdakinden haber almak gereksiz savunma sisteminin direncini kıracaktır.

İş dünyası, son yıllarda başarısızlık ve kusurlara karşı oldukça fazla yaklaşım benimsemiştir. İnovasyon hikayeleri, çevik yaklaşımların hata yaptığını ve başarısızlıkların yeni ürün ve hizmetlere yol açtığını defalarca kanıtladı. Artık kurumlarda bir hata kültüründen olumlu olarak bahsediyoruz.

Tüm bu gelişmelere rağmen hala öz-şefkatle mücadele ediyor ve hata yaptığınızda kendinizi hırpalıyorsanız sakin olun.

• Bilinçli farkındalık, yani farkındalık egzersizleri;

• Bağışlama / affetme ve unutma egzersizleri

• Kendi kendinize nezaket ve şefkatle konuşma pratiği yaparak başarılı olabilirsiniz.

En büyük eleştirmenimiz kendimiziz. Ama bize zarar vermesini önlemek de bizim sorumluluğumuz. Kendi hikayenizi daha keyifli, daha yumuşak ve daha ölçülü yazmak için bir tutam KENDİNE ŞEFKAT.

Ece Süeren Tamam

Facebook

heyecan

instagram

bağlantılı

Youtube

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

istanbul evden eve nakliyat
soğanlık evden eve nakliyat
ümraniye eşya depolama
Başa dön tuşu