Haber

Milli Eğitim Bakanı Özer’den “Oku-Yorum Yap, Yaz-Yorum Yap” projesine ilişkin açıklama

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Oku-Yorum Yaz-Yorum projesi ile öğrencilere bilişsel becerilerin yanı sıra sosyal ve duygusal beceriler kazandırmayı ve eleştirel okuma becerisine sahip genç yazarlar yetiştirmeyi hedeflediklerini belirtti.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Orta Öğretim Genel Müdürlüğü tarafından eleştirel okumaya yönelik başlatılan “Oku-Yorum Yaz-Yorum Yaz” projesinin 1. aşama etkinlikleri farklı etkinliklerle hayat buluyor.

2021-2022 eğitim-öğretim yılında “Yazar Atölyesi” adı altında yürütülen ve 16 sosyal bilimler lisesinde pilot olarak uygulanan projenin kapsamı bu yıl genişletildi.

Proje, 93 sosyal bilimler lisesinde eleştirel okuma ve yaratıcı yazarlığa yönelik etkinliklerle 2 aşamada yürütülüyor.

Projeye 930 öğrenci katılıyor

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, geçen yıl hikâye türü yarışmasında birinci olan Kayseri Kilim Sosyal Bilimler Lisesi ile projenin uyum içinde yürütüldüğünü belirtti.

Özer, “Proje çalışması ile öğrencilerimize bilişsel becerilerin yanı sıra sosyal ve duygusal beceriler kazandırmayı, eleştirel okuma becerisine sahip genç yazarlar yetiştirmeyi hedefliyoruz.” sözünü kullandı.

67 ilde 93 sosyal bilimler lisesinden 930 öğrenci ve rehber öğretmenin katılımıyla yürütülen projenin öğrencilerin mesleki ve akademik başarılarına, görev performanslarına, duygu düzenlemelerine, işbirliğine, açık fikirliliklerine ve gelişimlerine katkı sağlayacağını belirten Özer, kitap okuma kültürü kazandırmayı da hedeflediklerini kaydetti.

Özer, “Okullarda oluşturulacak öğrenme toplulukları ile eleştirel okuma becerisinin kazandırılması hedefi doğrultusunda, öğrencilerimizin objektif ve sübjektif eleştiri yapabilmeleri, eski ve yeni bilgileri sentezleyebilmeleri, bireysel özgünlük geliştirebilmeleri için çalışmalar yapılmaktadır. perspektif ve algılayarak okumada anahtar kavramları kullanmak.” açıklama yaptı

Her kitap için eleştirel okuma

Proje kapsamında öğrenciler, sosyal bilgiler lisesi danışman öğretmenlerinin belirlediği 5 kitabı okudu.

Akademisyen eki ya da danışman öğretmenlerle yazar buluşması ile ücreti ödenen her kitap için eleştirel bir okuma süreci gerçekleştirilir.

Tüm kitapların okuma işlemleri tamamlandığında okullar, öğrencilerin gerçekleştirdiği etkinlikler ve okudukları kitaplarla ilgili değerlendirme yazılarını Orta Öğretim Genel Müdürlüğü’ne iletmek üzere koordinatör okulla paylaşacak.

İkinci dönem için planlanan şiir ve kompozisyon oluşturmaya yönelik yaratıcı yazarlık süreci, Mart ve Nisan aylarında online eğitimlerin ardından gerçekleştirilecektir.

Yarışmaya bu yıl sosyal bilimler liselerinde okuyan öğrenciler şiir ve kompozisyon türlerinde katılacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu